lr hur?

Iaktagelser från min egna lilla värld!

En årskrönika...

Kategori: Eget svammel

Januari Såg en av dom bästa rullarna jag sett någonsin »Into the wild« intrycket var stort skådespeleriet fantastiskt och musiken fullpott! Passande nog får man denna inspirationskick en månad då sinnet inte är på topp och skiljsmässan gått igenom... Hur-som-helst gillar jag starta nya år!

Februari
Kortaste månaden är placerad helt rätt i tiden. Bryter upp en vecka mitt i för att köra lite manager åt 6ph. Kul som fan även fast det var på tok för lite publik för att det ska gå att kalla lyckat. Upplevelserna från denna månad var när Örjan upptäcker Dragon Gate (strax söder om Gävle) efter att ha sovit från Norrköping med bar backe till då han kliver ut i snöstorm för en pisspaus efter att ha sovit typ 15-20 mil... "Krillan nog fan visste jag att du kunde köra, men ända till Tibet?" (fritt tolkat av mig)... Örjan = Mulan!

Mars
Soulfly på Debaser Slussen, Punka på bilen... Börjar arbeta på högtryck med nästa företagsmerger inom mitt ansvarsområde. Arbetet är visserligen planerat sen årsskiftet. Reseräkningarna går nu norr över istället för söder ut! Arbetet försvåras kraftigt av brist på information, men ger oss nya infallsvinklar dåliga som bra, vilket i längden ger företaget framtida mervärden! Svennis med Patrik, påkostad... men lite för uppstyrd för min smak! Det handlar inte lika mycket om "vad man gör" som "med vem och vilka" man gör det med!

April
Patriks brölopp, Peters Svennis... Östersjön i lagom softish style! Tjejerna kanske vackrast på Patriks dag och tillställning som var magnifik! Fotbollen börjar ungefär som hela året skulle utvecklas för DIF... like shit! Sebastian Ceasar, Pabbes grabb tar sig vatten över huvudet...

Maj
Faith No more återförenas för en turné som fortfarande pågår... Najs... Very najs! plåtar till Helsinki bokas in! Krillan checkar ut från 6ph och jag undrar om inte hans exit komme kosta mer än dom tror... han bidrar kanske inte med det mest överlägsna musikaliskt, men med en karaktär och personlighet som ger en speciell balans i gruppen...

Juni
Faith No more på Peace & Love samt i Kaisaniemi Park... Wow! Som jag har längtat. Företagsmerger i mål över halvårsskiftet... Mycket arbeit, det gör inget att SRF inte blir av... Fick ju så mycket mer! Besöker Lule och Storforsen dränkt i solsken... Fantastiskt även fast det är arbete som står på agendan!

Juli
Sommar, sommar! Thåström rockar rejält på Långholmen och jag sjunger »Fan, fan, fan« till en av sommarens hetaste uppenbarelser! Börjar designa posters åt lite root-rockare... Först ut legendariske Chip Taylor! Bad på Håtö är alltid bad ute på Håtö... Grande fantastico vad gäller avskiljdhet och småskalig skärgård!

Augusti
Sixpack drar ut på en kortare turné präglad av skärgården... Öregrund på bryggorna är en upplevelse, men långt ifrån så kul som Blidösunds-spelningen... Viken ligger vindstilla, solen gassar och partystämningen är riktigt wow! Åker till Västkusten och Orust, klarar av bad, Liseberg, GBG-derby av klass (Häcken-GIAS). Cassy lär sig simma i saltvatten! Äckliga kallsupar men bra flytkraft! Skär mig som fan på foten... vilket hindrar från bad några dagar! Kommer hem med trasig kyl och frys... kul! Chip klarar av en kortare turné marknadsförd av mina posters! Han visar sig vara en fantastisk herre med en otrolig personlighet. Med sig har han en lika fantastisk musiker(-inna) vid namn Kendel Carson... Efter att ha hört henne framföra »Lady K« och »Oh, baby lie down« på soundchecken (på Teatern), utan scenljus, med minimalt komp, rakt av iförd sina karaktäristiskt oknytna Converse-pjuck vet jag exakt hur änglar låter (och ser ut!)... amazing vettu! Sommaren är vackrare än någonsin den kvällen längs med ån hemma i samtal med Berg,  Sixpackarna, Kendel och Chip!

September
Åker runt i bolaget som en smörklick i en het stekpanna... Tempot visar sig fortsätta långt in på hösten och fortsätter fram till julledigheten... Känner i skrivande stund att det är skönt med ledighet! Hjälper till att organiserar en marknadsplan för Willy Clay Band som jag oxå gör skivomslag, web mm till! Övervägande riktigt bra kommentarer från Kiruna-killarna "Du är demon..." Citat (Ö Mäki) "Vår egen, some kind of monster!" (B Pettersson) Man kan väl säga att dom inte är så knapsu grabbarna från norr!

Oktober
Foppa går tragiskt bort och jordfästs, sällan har det varit så lätt att säga så lite... Tankar till grabbarna! Omslaget till Willy Clay Bands helshyssta album »Blue« går i tryck. Plattan som spelats i råmixat skick under flera månader i mina hörlurar, i min bil, i min ljudanläggning hemma presenteras i sin helhet... Resultatet, helnöjd om jag tillåts vara objektiv! Plattan släpps i samband med en superkväll i Kiruna för ca 400 sittande i publiken... 7 cm snö, men hjärtlig värme! Enda utblicken från min värld ut i stora världen kommer här: Hur fan kan man ge krigförande presidenter och ledare fredspris? Jag ger gärna cred för att han gett hopp tillbaka till USA och att han vågar ta strider för vårdreformer i en lågkonjuktur djup som en mulltoa... Men fredspris? No way!

November
Arbete och åter arbete summerar denna gnetmåndad, men det är olika typer av arbete... Massor av leveranser av projekt, mitt första försenade uppdrag dras i handbroms, omobiliseras och återstartas... Men inte bara gnet utan även en vecka i Athen som föredragare på en global konferens där konjunkturen sätter sin prägel på tillställningen som har färre besökare än någonsin... Athen sätter givetvis sin prägel även på mig... Fan, att gammal sten (marmor) kan vara så fascinerande... Pathenon och jag är riktiga bundisar... vilken impact, vad mäktigt att bara ta del av atmosfären på "Olympen"... Tågen är nya, bussar och infra likaså... ändå funkar inte trafiken i Athen... Ace Freheyley spelar ett mediokert gig på Debaser Medis...

December
Inget blir som man tänkt sig, nåja... Ett relativt grått år, visserligen med en del höjdpunkter, går ur tiden... 365 nya dagar finns insatta på mitt konto för 2010... Julfirandet ger intryck en vecka innan julafton, men det är OK... Allt är trots allt ganska OK! och det känns skönt... lr hur?

:P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: