lr hur?

Iaktagelser från min egna lilla värld!

Stolthet

Kategori: Eget svammel

Varje dag mina små blir lite större blir jag mycket större. Jag vet inte hur jag ska förklara det, men så är det! På samma sätt har jag vuxit sista månaderna med att hittat in med sporadisk kontakt med mina kusiner... eller åtminstone några av dom... Jag är innerligt glad över det.

Spridda över hela landet har dom funnits där. Som "sovande celler" redo att koppla ihop en släkt som i många fall är splittrad. Jag hoppas verkligen att det blir mer än sporadisk kontakt. Oavsett vi vuxit upp med vad som kan kallas gemensamhet eller ej så har dom påverkat mig... Musiksmaken, självständigheten, lite galenskap i associationsförmågan, envisheten och små beteenden som inte bara är en slump.

Kanske är det min önskan om att kunna länka i nåt större, typ visa mina tjejer att det finns fler i släkten... i det här avseendet är det kanske bara just vilja, men det gör mig föga (om det skulle vara så)... Jag är som jag är, dom som dom är och av allt jag märkt av hitills har jag bara gott att säga... Fan, vad kul... lr hur?

:P

Kommentarer

  • Ann-Marie säger:

    Hemskt och härligt på samma gång det där med barnens utveckling. Dom jobbar sig ju fram för att bli självständiga och sen (förhopningsvis) flytta ur boet...men jag vill ju inte...fast jo, fast nej, han är 19 så jag får nog släppa L.

    Släkten ja, hade en faster som höll ihop oss alla men som gick bort alderles för tidigt så nu flyter vi runt utan nämvärd kontakt, tyvärr för dom är hur trevliga som hellst. Känner också att det är lite för att ge min son en historia och en samhörighet jag vill hålla kontakt, vem är man, var kommer man ifrån, vem el vilka har jag fått mina drag ifrån och tänk om JAG trillar av pinn hastigt och förhoppningsvis? olustigt för dom närstående, då kan det vara skönt med lite släkt och familj omkring sig. Hade en mormor som gick bort på tok för tidigt och som jag idag har tusen frågor till och på den sidan finns inte längre någon mölighet att ta reda på mer heller, sååå tråkigt.

    Nä nu har jag svamlat klar, kanske ska starta en egen blogg istället för att skriva kilometer svar på andras;) Tack för lite tänkvärt skriveri i alla fall. Ska inte ens komentera snöspåren jag trilladett ner i till att början med, då blir det en kilometer till el två.....

    2010-05-14 | 13:24:08
  • Lr Hur? säger:

    Du prickar in ganska väl det jag menar... Oxå den skönt kusliga känslan som växer med det faktum som infinner sig i takt med att dom små blir större!



    Man försöker stolt fostra självständiga små varelser, men vill hålla vid... Hahaha, man är ju inte helt konsekvent ibland!

    2010-05-15 | 10:12:49

Kommentera inlägget här: