lr hur?

Iaktagelser från min egna lilla värld!

Overload...

Kategori: Eget svammel

Ibland kommer man i ett stim... Man vill greppa penseln och släpper den inte på ett tag... Samma sak med grafik eller att skriva... Ibland sammanfaller perioderna och då blir det klurigt, jag väljer oftast att sänka andelen timmar jag sover, men känner väl att det blir samma veva varje vår.

Inspirationens vågor sveper in och tar iväg en på en mood-resa. Vad är det då som händer? För det första får man en upplevelse när bilder kommer "till en"... kanalen ut kan vara och är oftast som jag skrev ovan på duk eller dator... ibland lockas man att pröva nya grejer, tror lera skulle kunna stå på tur faktiskt.

Är det textflöden som bara rasslar ut via tangenterna är det lite mer som att spänna fast skerhetsbältet och åka! Här får jag otroligt bra driv i det arbete en byråkrat av min typ sysslar med... Kontakten med omvärden tilltar, oftast ger dessa signaler en uppfattning om att "stora skräphögen vaknar", kanske är det så att man ska känna mig väl för att förstå att saker hänger ihop!

Jag har alltid haft en associationshumor fylld med ibland svårtolkad ironi. Ibland får man UFO-blicken tillbaka, men ibland händer det något som jag tycker är intressant. Det känns som en del kan välja att gilla eller att inte förstå vad jag kommunicerar ut. Svårt att förklara, men tror det hänger ihop mer med min personlighet än vad jag säger... Kombon leder enklare till valet!

Efter några veckor kan det hursomhelst leda till att jag sover för dåligt. Jag har alltid lätt att somna om jag bestämmer mig för att sova... Ibland går det dock inte och det intäffar alltid när bild- och ordflöden konkurrerar. Jag får asskumma drömmar vilket är skitstört och helt fantastiskt på samma gång och på något sätt inspirerar det mig ytterligare i både ord och bild.

Denna inspiration kan även triggas där jag pga begränsningar hellre agerar konsument. jag tänker på min entusiasm över både musik och fotboll... Människor har jag ju både producerat, underhållit och konsumerat, så dessa utelämnar jag i detta inlägg...

Jag blir mer och mer beroende av min konsumtionssida i och med att en saknad infinner sig när 120%-människan rasslar iväg på två 120%-äventyr... Jag pratar inte prylar nu (det får väldigt lite fokus i mitt liv, men ockuperar delar av det i mina bostad *L*) Sömnbehovet kräver för varje dag att jag prioriterar sinnesro eller sinnesfrid. Jag kan inte stilla båda då helt enkelt. Sinnesro iform av att stimulera flödet och vågorna. Sinnesfrid iom att en Per som sovit för kasst för länge inte är direkt värdens mest sociala varelse, mer intravert socialt, välje hårdare vilka som passerar nålsögat mm.

Jag har lärt mig att hantera detta över åren, och fascineras mest över det idag. Det är som om det vore nån jävla instinkt man måste både uppskatta och mota vid dörren...

Det är då det slår mig att jag behöver strukturer även privat. Yrkesmässigt är jag nog en strukturfascist som definitivt skulle kunnas hängas högt av Haag-tribunalen utan segdragen rättegång OM jag tillhört den avart av mänskligheten som dessa hanterar.  Nu får jag strukturer genom att jag bestämmer mig. Det ger på något sätt en vattenreglering för vågorna. Jag har kommit fram till att jag ska försöka omsätta detta in några exempel framöver... Dessa ska jag givetvis inte basunera ut här, men faller dom väl ut kanske så blir fallet...

Sitter här och hör tangenterna sitta närmare benmärg och ryggrad än nånsin... Ja, det har varit en sån vecka! *L* Kanske är det dags att tömma tvättmaskinen! ...lr hur?

:P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: