lr hur?

Iaktagelser från min egna lilla värld!

GI? No way! My way? Your way? High-way?

Kategori: Eget svammel

Trucker-food, kolestorolbomb lr vad man nu ska kalla det... matsalen fylldes av flott-os på jobbet idag... något väl påspöat kött levererades med bea och pommes... Jo, det var gott, det var, just det... gott, men jävligt onyttigt... Så ännu en gång fick min logik retirera för dödssynden frosseri. Det är OK, ibland åtminstonde, men senast var inte alls så länge sen...

Igår var det en grymt god, men precis lika drypande, klubb-sandwich... och dagen innan det.... just det! Då var det söndag... Trenden för veckan är därmed satt... Den är inte hedervärd i kock-kretsar, men enkel i sitt utförande: Vägkrogen! Jag tänker på Route 66 och liknande hak, som måste vara kolestorolets jackpot... ett centre of exellence... Nu ivrigt skuggad av personal-matsalen där jag jobbar...

Jag funderar om det är bra att det serveras denna typ av mat dagligen och kom fram till att det möjligen kan vara försvarbart om det ligger ett flott-block i firmafesternas skugga, för på bakfyllan är det ju en sak... Ni vet ju hur det känns, erkänn? Man skulle kunna slicka i sig saltsten och idissla pizza från morgon till kvällning om det inte var för att man var så förbannat bakis... men mitt i arbetsveckan?

Helt plötsligt blir jag riktigt orolig!

Varför i hela helvetet serveras då denna typ av mat på vägkrogarna? Är vägarna fyllda av bakfyllon, som likt kolestorol-bomber är redo att brisera ut i hjärtattack? Dom inte bara sitter och styr ett livsfarligt vapen utan dom har laddat vapnet med något alldeles extra, dvs huvudvärken från igår... Nä, det får inte vara så... Det måste finnas en annan förklaring...

Men vilken?

Är det så att det är en förklaring helt enkelt relaterad till könsfrågan? Mat som levereras från man till man? Lr är det möjligen så att kock-Tina, naken-kockarna och dietisterna, som sitter på barn- och skolkontoren runt om i kommunerna inte alls har någon som helst möjlighet att påverka? Det kanske är så enkelt att det inte finns någon som ansvarar för menyerna och kryddar dom med klisterlappar likt cigg-paketen? Jag vet inte... Det enda jag vet är att frågen verkar vara hur öppen som helst att besvara...

Kanske är det en episod så svår att förklara att det enda som återstår är att leda in Mulder och Scully (Arkiv X) att rota i sanningen... för det vet ju alla att sanningen finns därute någonstans lägs vägarna... Lr hur?

:P

Kommentarer

  • Anonym säger:

    En vetenskaplig syn? Har precis satt på ugnen och ska äta pommefrite och korv. Mmmm!

    Eve

    2006-09-19 | 20:00:23
  • Lr Hur? säger:

    Hahaha...

    2006-09-19 | 21:11:56

Kommentera inlägget här: